קבלני ההקמה אשר פעלו לאורך תוואי הקו האדום בפרויקט הרכבת הקלה של נת"ע, נדרשו להניח תשתיות חדשות עבור הפרויקט, בעוד שהם נדרשים לבצע חפירה בקרקע רווית תשתיות היסטוריות בתחום המקטע של שד' ירושלים ביפו ובקטעים נוספים.
ברוטוס נדרש לכרייה של תעלות ראשיות החוצות את תוואי הרק"ל תוך שמירה על התשתיות הקיימות וללא הרס.
במסגרת פעילות זו, נחפרו באמצעות ברוטוס, קטעי תעלה רחבים בשיטת שאיבה ציקלונית, ואפשרו הנחת תשתיות חדשות לתוואי הרק"ל המתוכנן.